כיצד תבחרו יין שלא יוסיף לכם קלוריות מיותרות?

 

calories

נדמה שבכל יום מתפרסמים מחקרים חדשים שמראים שיין בריא, טוב ללב או אפילו מחליף אימון כושר. אך כדי לשמור על הבריאות והגזרה חשוב גם לדעת כמה קלוריות יש ביינות השונים ולבחור מה שותים באופן מושכל.

 

קלוריות ביין מגיעות משני מקורות – אלכוהול וסוכר שיורי. מבין שני אלו האלכוהול משפיע הרבה יותר על על ההרכב הקלורי מאחר ובו יש 7 קלוריות לגרם בעוד שבסוכר יש 4 קלוריות לגרם. כמו כן, אם מדובר ביין יבש, לא יהיה בו סוכר בכל מקרה, או שיהיו בו גרמים בודדים (יין יבש מוגדר כיין שיש בו עד 4 גרם סוכר למאה מ"ל). מכאן, שהדרך הקלה ביותר להעריך את כמות הקלוריות ביין שלכם הוא לבדוק את אחוז האלכוהול.

 

כלל האצבע: ככל שאחוז האלכוהול ביין נמוך יותר, יהיו בו פחות קלוריות.

דירוג היינות על פי ערכם הקלורי נמוך לגבוה:

  • יין יבש עם אחוז אלכוהול נמוך (10-12%)
  • יין חצי יבש עם אחוז אלכוהול נמוך
  • יין יבש עם אחוז אלכוהול גבוה
  • יין חצי יבש עם אחוז אלכוהול גבוה
  • יינות מחוזקים ויינות קינוח

 

הנה דוגמאות לערך הקלורי של כוס יין בגודל 150 מ"ל לסוגי יין שונים:

 

שמפניה עם 12.5% אלכוהול – 100 קלוריות (עוד סיבה נהדרת לשתות שמפנייה!)

סוביניון בלאן מעמק הלואר עם 12.5% אלכוהול – 105 קלוריות

מלבק מארגנטינה עם 14% אלכוהול – 118 קלוריות

קברנה סוביניון עם 14.5% אלכוהול – 122 קלוריות

פורט עם 19.5% אלכוהול וסוכר שיורי של 110 ג/ל – 230 קלוריות

 

בסיכומו של דבר ניתן לראות שאין מדובר בהבדלים עצומים, אך אם אתם מקפידים על דיאטה ובעיקר אם אתם מתכננים לשתות יותר מכוס אחת, ההבדל עשוי להצטבר ולהיות משמעותי.

 

לחיים!

צוות DEVINE.

 

30 ש״ח מתנה

נרשמים לניוזלטר* ומקבלים 30 ש"ח מתנה לרכישה בחנות.
הרשמו לניוזלטר שלנו כדי לשמוע ראשונים על המבצעים ואירועי הטעימות הכי חמים.

*לנרשמים חדשים בלבד